Rena (!) rama partykvällarna

Jag hämtade hem en Frida UTAN blöja idag - ute till och med. Hon kör blöjfritt mycket på dagarna inne på dagis tydligen, men inte ute förrän idag. Tyvärr hade det visst blivit en liten våt olycka då men ändå, hon är så duktig! Heja heja! Hemma är hon oftast latare, igår kväll var hon blöjlös men ikväll ville hon ha den på. Det går lite hit och lite dit, alltså.

Vi rattade förbi Lilla Saigon och köpte hem kinakäk. Frida musade glatt på stekt ris med snurriga räkor och jag njöt wokade räkor med cashewnötter - sedan tog "projekt städa upp" vid. Förbereda för han med mattrengöraren. Jag röjde klart vardagsrummet och tog en snabbdusch, lagom tills pappan hunnit sleva i sig sin lådda - då ringde företaget och meddelade att demonstratören blivit så sen att de nog måste boka om besöket. Gaaaaah. Antiklimax. De kommer imorgon klockan åtta istället. Verkligen party-party-stuk på våra helgkvällar denna vecka, eller hur?! Haha.

Vi ringde också ikväll och grattade farmorn på namnsdagen och kollade att hon fått det glittriga kortet Frida och jag pysslade ihop igår kväll. Frida ritade en fin snigel och en pappa till henne - och hade jag inte TAPPAT BORT KAMERAN hade ni väl fått konstnärligheterna dokumenterade! Saknar den lilla plåtlådan som rackarns - hittar jag den inte närmaste veckan så köper jag en ny! *morr morr*

Allt städande, upp-packande av gamla väskor i träda och sorterande av gammalt krafs har tyvärr inte lyft fram kameran, alltså - men jag hittade min cykelhjälm som varit försvunnen hela sommaren! Alltid något.

Funderar på vad jag ska göra imorgon? "Koka lingonsylt innan frysen sprängs" (!) har sambon skrivit på kom-ihåg-tavlan, vilket känns som en relativt tydlig uppmaning. Men rensa garderoben ligger bra till också. Eller strosa ut på stan och köpa klart födelsedagspresent till yngsta gudbarnet och hans lillasyster (som redan fyllt). Kanske hitta nån lövhög att prassla runt med fötterna i?

Idag tänker jag lite extra på min mamma, som också skulle haft namnsdag.
Himlakram, mammisen!

/Jenny

Kommentarer

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0