Om att längta till det okända

Frida har en dagisfröken som åker till Thailand över varje årsskifte. Tydligen har hon pratat väldigt varmt och positivt om detta - vilket såklart är fullt förståeligt.

- Mamma, jag vill åka till Taljand.
- Jaså, hur kom du på det?
- L ska åka till Taljand, då vill jag också det. Och vara med henne.
- Men hon ska inte göra det nu. Och när hon åker dit, då är hon ledig och då kan du inte vara med henne. Det kostar mycket pengar att åka till Thailand, men kanske kan du och pappa och jag göra det nån gång, tillsammans.
- JAAAAA, och också jag!
(klappar sig på bröstet) Jag ska också vara med!

Lilla hjärtat. Vi vill såååå gärna åka till Taljand med dig. Underbara unge!
Fast hela världen är ett äventyr bara du är med.

/Jenny

Kommentarer

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0