Möte mellan starka tjejer

Idag inträffade en smått roande sak. När jag och Frida var på väg tillbaka till bilen med alla inköpta prylar, insåg jag att vi hade en hel del grunkor att ta oss från bilen och hem med. Plus en pizza.

- Men ojojoj Frida, undra hur vi ska få med oss alla påsar och väskor från bilen, nu har vi mycket att bära på!
- Då kan jag hjälpa dig att bära mamma, jag är såååå hääär stark! Jag är jättestark, kolla mamma!


Frida stannar och spänner demonstrativt musklerna i armarna så att hon skakar (vilket hon för övrigt gör på ett oerhört charmerande sätt).

Preciiiis i detta ögonblick, lagom för att höra vår konversation och se det fysiska "beviset" på styrkan, möter vi  Anna Rosén och hennes familj. Anna Rosén är en lokal styrkekvinna, som vann bla. "Sveriges starkaste kvinna" 2007 och blev europas näst starkaste kvinna samma år. Hon är STARK och stor. Hennes man är likadan.

Denna Anna hörde Frida, betraktade, log, passerade, pratade inom familjen och de vände sig sedan om igen efter oss. Jag skulle gissa att de tyckte det hela var ganska rart, det gjorde i alla fall jag.

Snacka om tajming - konsten att säga rätt sak vid rätt tillfälle!

/Jenny

Kommentarer

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0