Är det juli, eller?

Vilken DAG det har varit idag! Tokfint väder - strålande sol, blå himmel och minst 15-20 grader varmt. Inte känns det som andra hälften av september, direkt. Härligt!

Det var ett bra flyttväder också. S & A slapp få sina saker dränkta av regn, alltid tacksamt! Flytten gick hur smidigt som helst! De är välorganiserade, vi medhjälpare var rätt många, stämningen vad god. Det är ju alltid trevligt att ses dessutom, man får ta de tillfällen som blir numera liksom! Efter väl genomfört värv, blev vi bjudna på korv med bröd och smarrig efterrättspaj. Mmmm, det satt bra just då.

Efteråt drog jag direkt till Willys och mastodonthandlade - inte för att jag var upplagd för det då precis, men när jag väl kom in lunkade jag runt där närmast meditativt och plockade vagnen full... Fast sambon fick hjälpa mig upp med kassarna, för då var ryggen ganska slut... För visst känns det nu att jag har en otränad, lättsliten kropp. Min vänstra ländryggssida är steeeel och öm. Ajajaj - och värre lär det väl bli imorrn kan jag tro. Sedan har jag en axel som gick i lite för mycket närkamp med en säng också, när den skulle hasas upp via balkongen... Gamla människa!

 

 

Frida och pappan hade haft en fin dag. Det kändes onödigt att BARA häcka inne med den feberfria en så fin dag, så de hade knatat på vagnsprommis och köpt en golfklubba till pappsen minsann. Och så köpte de GLASS var Frida noga med att påpeka, haha.

Nu sitter jag och blinkar lite trött hynotiserat till tvättmaskinens surrande. Ska snart gå och torka håret, efter en välbehövlig dusch. Fasen vad livet är GÖTT, egentligen. Har fått höra en del tråkigheter och trassligheter runt ikring med jobbfolk, släkt och andra inblandade - då blir man påmind om fjuttigheten i ens egna problem! De sätts liksom i perspektiv.

Krama varandra där ute!

/Jenny


Kommentarer

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0