Om hur man piggar upp sig

Idag var en sådan där jobbdag när tiden inte räckte till. När även det mest akuta vida översteg antalet timmar som fanns till förfogande. När jag inte skulle hinna ens det viktigaste.

Då var det rackarns skönt, att det redan stod LÅNGLUNCH i almanackan! Själva lunchätandet avklarades raketsnabbt, men sedan tillbringade jag två timmar i frisörstolen. En massa snicksnack om allt och inget, sedvanlig plöjning av de senaste skvallerblaskorna och spända axlar som sjönk allt längre ned ju tiden gick. Sköööönt. (De åkte bara upp lite mot öronen igen, när jag insåg att parkeringstiden var passerad - men jag slapp lapp!)


Dagens nya frippa - eller i alla fall färg!


Jag har fått lust att spara ut lite längre hår igen, lika bra att passa på när jag nu ändå är en bit på väg eftersom jag inte klippt mig sedan typ Sundsvall brann. Så själva frisyren ser inte särskilt annorlunda ut, det är bara lite mindre Barbiehårsfeeling på topparna... Istället får färgen pigga upp ett tag framöver! Vi får väl se hur länge den håller innan den liksom runnit ut i avloppet, haha. Flera nyanser av rött, blev det. Lite kopprigt i två nyanser plus lite mörkare underhår - det syns inte alls bra på bilden men jag gjorde åtminstone ett försök att föreviga det hela.

Rött, ja. Det trivs jag med. Fast jag kommer antagligen aldrig mer bli så hysteriskt rödhårig som frissan (av misstag) gjorde mig inför första middagen hos min sambos föräldrar... Det var liksom... punkrött. Det var dålig tajming mina vänner. Dålig. Tajming.

/Jenny


Kommentarer
Postat av: Marielle

Coolt med rött hår! Det har jag också! Har alltid haft en känsla av att andra tycker bättre om det än jag själv, men skulle (nog) aldrig byta hårfärg i alla fall... Min frisör, tillika lillebrors flickvän, vill däremot göra mig ÄNNU mer rödhårig - om jag har otur lika rött som ditt på middagen hos svärföräldrarna! ;) Men jag funderar fortfarande...

2009-09-23 @ 22:16:19

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0