Om killar och annat... farligt

Ofta vid dagishämtningen numera, vill Frida göra lite trick på vägen in och hem. Klättra i klätterställningen, hoppa på ett ben, åka rutschkana. Idag skuttade hon upp i lilla rutschkanan och skulle impa genom ett åk. "Kan du bara kolla på mig då, när jag åker, bara en gång mamma, kolla då!" Men så plötsligt såg hon något vid sidan av stegen, stannade upp, pillade länge på det, undersökte... Sedan fick jag höra: "Oj, där var en kant. Bara en liten vass kant förstår du. Du behöver inte oroa dig för den du. Det är bara EN kant, ingenting farligt." Hahaha! Bra, då vet jag.

Hon har kläckt ett par intressanta kommentarer idag förresten. I morse passerade vi ett ölglas som någon slängt på vägen så att det krossats. Frida såg det, utropade "Åh neeej, kolla glas, DET var INTE bra, ojoj. Dumma killar!". Jag frågade då hur det kom sig att hon trodde att det var KILLAR som gjort det? Då såg hon bara fundersam ut, men sa sedan: "Ja, det är nog killar, eller kanske tjejer också. Fast det är killar."

På eftermiddagen såg vi att någon målat grafitti på vår garagedörr och då kom samma sak: "MEN det får man faktiskt inte göra juh, dumma killar, ååååh!" Jag upprepade att hon kunde ju fundera över om det inte var en tjej som ritat där? Men nehej, det trodde hon inte. "Faktiskt, det är killar. Så det så." Jaha ja. Svårövertygad, tydligen.

 


Frida undersöker en tablettask, som jag sagt att vi ska spara till lördag...


Idag drog vi en snabb mathandlarrunda efter dagis. Frida var trött och hungrig och inte på topp. Men hon blev rätt nöjd, när hon fick sitta i sin bästa mathandlar-pose - omgiven av mat i vagnen! Toppenkul av någon anledning. Lite trixigt bara att hålla ägg, bröd och annat ömtåligt helt och oskadat! Men idag som så ofta mumsade hon vindruvor (som betalas per ASK, inte vikt) genom sörre delen av rundan. Läget lugnt. Alla glada, alla nöjda!

/Jenny


Kommentarer
Postat av: Marielle

Hon är fantastisk, er Frida!!! Vilka kommentarer! Och jag tror också att det är killar som har busat även om tonårstjejerna inte ligger lång efter längre...

2009-09-14 @ 23:34:15
Postat av: Jenny E

TACK snälla Marielle! Och jag håller med, det är inte otroligt att det är killar som busat - försöker bara införa ett öppet sinne... =)

2009-09-15 @ 23:19:07
URL: http://busblomma.blogg.se/

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0