Partajsöndag

Igår fyllde lilla I tre år, idag var det kalajs. Trumpeter och fanfarer! Vi åkte dit för att fira födelsedagsbarnet, tillsammans med andra gratulanter. Hon leve - hurra, hurra, hurra, hurraaaa!


Man kan lugnt säga att de bullat upp, det var ingen som gick hungrig därifrån. Pappan i familjen är dessutom rena naturbegåvningen vad gäller tårtskapande - se och njut!


Lilla I var tvungen att kolla om tårtan verkade vara i okej form under dukningen, hihi! Det lilla pekfingret verkade belåtet. Frida tog också för sig och mumsade, liksom vi andra. Tokgott! Av någon anledning lyckades jag inte få med födelsedagsprinsessan på en enda vettig bild... Men hon var söt som socker såklart!


Efteråt skjutsade pappan hem några festdeltagare, medan jag och Frida tog bussen för att hon gillar det (och pappan har årskort så det kostade ändå inget!). Frida sprang och busade som en fnatting på väg till hållplatsen. Ett barnkalas räckte tydligen inte för att trötta ut henne idag, eller?!


Medan vi väntade på bussen stärkte Frida sig med en banan. Hon hade en gaaanska trött blick som vilade borta i fjärran. Sötnosing! Så småningom rullade vi iväg in i stan och dagens utfärd var till ända.

/Jenny

PS: När jag publicerar detta har Frida sovit nästan en timme i sträck. Det finns kanske hopp för natten ändå, trots öronvärk! Nästa gång hon vaknar har det gått tillräckligt lång tid för att jag ska kunna ge alvedon igen också, så då kan jag ju GÖRA något!

Kommentarer

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0