Språkbruk

Frida och hennes ordförråd, alltså. Och hennes ordval. Imponerar och förvånar ständigt.

"Mamma, ditt hår ser ju alldeles märkligt ut!"
(sagt med häpen min, i simbassängen)
"Vilken konstig och stor, HUR stor som helst!"
(sagt om dubbel toapapparshållare på offentlig toa)
"Den är faktiskt stillsam. Liksom tystare och så."
(Sagt om en ovanligt tystknattrande motorcykel)
"Jag älskar inte moppopeder. Men när jag blir stor, kanske jag ska älska motorcyklar. Men först ska jag gå i skolan, sen ska jag bli mamma."
(resonemang utifrån läskigt motorcykelljud)
"OJ vad han dansar! Han är bra på det."
(om vännen J som dansar här)

...och nya exempel kommer varenda minut, känns det som. De flesta ler jag åt och sen vips har jag glömt dem.

Hm. Är det tre- eller fyraordsmeningar de kollar vid treårskontrollen på BVC? Och ordförståelse? Och om barnet kan göra sig förstått?

Känns safe.

/Jenny

Kommentarer

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0