Blöt mössa

Det blev rätt "snöovädrigt" idag, precis som jag anade när jag lade mig inatt. Typ nån dryg decimeter snö täckte gatorna (som igår var asfaltstorra och fina) och orsakade allmänt sommardäcks-glidar-tjohej i morse. Det kändes som om en våt yllemössa trillat ned på en! Trafikljusen funkade inte inne i stan heller, jag tod nog 4-5 minuter vid ett av ljusen innan jag till sist körde mott rött - annars hade jag stått där än...


Frida var helt paff över all snö, ojade sig och stretade på till garaget.

 


Parkeringen på jobbet.

 


Utsikt från fikarummet på jobbet. Igår betydligt mindre vit!


Jag fastnade med bilen i backen på väg upp till dagis, jag fick möte och när jag väl väjt ut i modden gick det inte att komma längre upp. Lyckades till sist knixa in mig på en återvändsgränd och gå sista biten till förskolan, sena som tusan till frukosten. Blev sedan definitivt sen till jobbet, när jag inte fick loss bilen från den erbarmliga snedplaceringen som jag fått till när jag bara behövde komma ur vägen för löpande trafik... Till slut gick det, och jag och min snöblöta uppenbarelse kunde starta dagen!

Lagom till kvällen hade eländet liksom pyst ihop till några blöta centimetrar, så det finns hopp om att asfalten kommer fram igen. Snart. Hej vårskor!

/Jenny

Kommentarer
Postat av: Marielle

Lovely... Vi i Lysekil har haft ca 10 grader hela veckan och bara liiiite regn igår, fredag. ;-) Som tur är eftersom jag packat ner alla E's vinterkläder... Idag har det varit ljuvligt väder och vi kunde gå utan jacka i mormors trädgård hela eftermiddagen! Imorgon väntar Skogsknyttegrupp i förhoppningsvis samma strålande sol :-)

2010-04-24 @ 23:53:10

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0