Dagens som påskharen glömde

När den obstinata treåringen har jämnast och gladast humör i familjen, då är det inte helt på topp. Här skulle man ha kunnat tro att det varit långfredag idag. Segare, händelsefattigare och mer ostimulerande dag får man leta efter. I alla fall på en helg, när man är leeeedig och allt ska vara så myyyysigt ni vet, haha.

Vi var helt off idag. Tillbringade hela dagen med att fundera över vad vi skulle hitta på, typ, tills det var för sent. Finfint väder som bara liksom slösades bort på velputtefamiljen. Skulle vi bada? Nehej, det ville inte den lilla dyk-oförtjusta. Skulle vi åka på skogsprommis, och i så fall var? Eller hälsa på någon, och i så fall vem kunde det tänkas passa med (på en påsklördag av alla dagar)? Eller skulle vi kanske...?

Så där höll vi på. Och så liksom koma-tröttnade vi då och då däremellan och bara slöade. Jag hade dessutom en huvudvärk som tydligen höll på att trycka ut hjärnan genom ena örat, typ. Trååååk.

Klockan tre gick vi till sist helt enkelt ut på en långsam prommis genom stan, föga exotiskt! Kollade ett snabbt ärende, köpte årets första mjukglass, satt på en bänk i solen, lekte lite i lekparken. Sedan landade vi hos farmorn och farfarn för att bli bortskämda med god påskmiddag (tackar tackar!). Innan hemgång hade vi natt-preppat Frida, så hon fick slockna i vagnen och bökas över i sängen vid hemkomst.


Frida mumsar glass - en av tre varianter på glass idag!

 


Vårsolen är retlig för små ovana ögon, så det var brillor på nosen som gällde!
(Nåja, den stör faktiskt vuxna innesittarögon med, helt klart. Bright Lights!



Utsikt från våran soliga bänkplats. Milles änglar, ån och konserthuset - vackert!

 


Det var soool idag - snart är fräknarna här igen, härligt!


När man håller på och velar och jonglerar med tänkbara aktiviteter sådär, blir det alltså så för mig att flera härliga scenarios hinner börja ta form inuti mig för att sedan inte bli av. Slutar det då med att INGET blir av, då blir jag alltid så frustrerad! Ni vet "Det bidde en tumme!"-känslan, liksom. Gaaah.

Men så kliver man utanför sig själv och bara förbluffas. Snacka om att jag är bortskämd, när jag har mage att vara minsta lilla missnöjd över hur min gratislediga dag spenderas! Borde väl istället vara sjukt nöjd över att jag har ett liv, ett jobb och ett land som ger mig möjligheten att bara slöa och slappa för att det råkar vara helg och påsk! Backar jag bara 14 år eller mer till det "livet" när jag jobbade på ICA, såg det annorlunda ut minsann. För att inte tala om hur det måste vara i fattiga länder där livet är hårt.

Imorgon är förväntningarna enklare - gissar att vi ska slappa, kramas, kolla på DVD (har hyrt tre ikväll, bl.a. Bilar som även passar Frida) och ta det piano. Pappan kanske är krasslig (hade känning av nåt begynnande förkylningsartat ikväll) och vem vet om det är sol. Kaaaanske kan man orka nåt litet plocka-i-ordning-projekt. Men bara kanske. Eller så händer något helt annat, vem vet.

Jag tror det blir en bra dag imorgon. Jadå, så blir det säkert. Vi är ju fortfarande lediga! Vila, avslappning, avkoppling. Och mer vila. Härligt!

(Och ska man nödvändigtvis vakna av att treåringen gnäller för att hon kissat ned sin säng, så får det även i fortsättningen gärna inträffa sisådär vid kl 07.55 som i morse. Ja tack!)

/Jenny

Kommentarer

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0