Klagar faktiskt inte

Visst, rösten är jäkligt raspig. Jag hostar en hel del. Har tjock snuva och förbrukar en hel del näsdukar. Jag svettas för ingenting och är ganska trött och tät i luftrören. Har kastat linserna och låter de lätt-rinniga ögonen kläs med med de gamla brillorna. Så jag är sjukskriven med all rätt, särskilt jobblämplig är jag inte för tillfället.

Men jag är på ingalunda sätt döende. Lååångt ifrån.
Och hur skulle jag ha mage att klaga? 

Jag sitter här i soffan och vilar. Med en bärbar dator i knäet. Visst, jag HAR kollat jobbmailen och gjort några småsaker... Men mest slösurfar jag, läser bloggar och annat jox. Har ringt hyresbolaget om den nedramlade lampan i badrummet, och ringt om barnteaterbiljetter. Har kört igång en tvättmaskin med nedpinkade små sängkläder. En kort liten slummer har jag också hunnit med! Jag har TV:n på och hittills strömmar det mest förbi en massa dag-TV (ni vet Ellen show, Rachel Ray och annat), men jag har senaste avsnitten av True Blood, Lost och House inspelade. De ligger och väntar som en liten må-gott-skatt, så jag ska nog snart övergå i TV-serie-njutningsläge här.

Sa jag att det inte riktigt är synd om mig, egentligen?
Jag menar - egentid. EGENTID. Tack så mycket.
Nu ska jag gräva fram nån lunch i kylen!

Host host.

/Jenny

Kommentarer
Postat av: Karin

Visst kan det vara mysigt att få en egen dag hemma, även om det är krasslighet som är orsaken. Krya på dig!

2010-04-08 @ 17:39:07
URL: http://www.karinrolennordstrand.se
Postat av: Jenny E

Tack Karin! =)

2010-04-08 @ 22:45:11
URL: http://busblomma.blogg.se/

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0