På kvällskvisten

ÄNTLIGEN kom jag iväg på träning igen. Känner mig fortfarande inte heeeelt frisk, men lite rossel och extra astmatisk andning ska man väl tåla? Har gungat mig igenom ett afropass ikväll igen och sitter nu oduschad och surfar ikapp lite innan duschen.

Jag kom hem nytränad till ett helt nedsläckt hem. Smacksvart, rena natta. Klockan 21.10, alltså. Det märks att den här familjen inte sov mycket inatt! Fast i sovrummet snarkade förutom den för-natten-insomnade pappan, en liten brutta som av tecknen att döma tyvärr INTE somnat direkt vid kl 19.45 när jag gick. Märkligt, med tanke på hur trött hon var trots att hon inte haft någon feber idag.

Läkarbesöket på eftermiddagen visade att Frida har rejält ond öroninflammation! Läkaren kollade först "det friska" örat och sade att jo, det såg lite rött och irriterat ut men inte så farligt. Jag förklarade att det (än en gång) var det högra som hon klagade över. När han kikade där sa han att det var MYCKET förvånande att inte trumhinnan spruckit (ännu, risken finns än trodde han), för det var alldeles jättesjukligt och "buktande" av blä därinne. Meducin-meducin-meducin-med-detsamma!

Nu är en femdagars penicillindos igång, så då vänder det nog snabbt. Ikväll fick Frida dessutom alvedon och näsdroppar redan INNAN nattning, så vi håller tummarna för mera nattro än igår i alla fall. Sedan får vi se läget inför morgondagen - dagis eller farmor? Får hon sova gott och fortstter vara feberfri, kanske dagis funkar - hon är inte jättesänkt. Farbror doktorn ansåg inte att hon smittar - det här har hon haft ett tag dessutom, menade han. Och NEJ, han trodde inte att simningen igår påverkat det hela! Skönt.

Nu ska jag krypa ur de svettiga träningskläderna, duscha och kvällsfika lite. Imorgon väntar heldag med facklig utbildning, ihop med ett gäng trevliga kollegor. Kul! Men samtidigt lite frustrerande, eftersom jag behöver TID VID SKRIVBORDET på jobbet för att komma ikapp åtminstone en smula med alla dåliga samveten!

/Jenny

Kommentarer
Postat av: Marielle

Sömn är bästa medicinen mot onda öron, gärna sittande förstås. Vi har provat många gånger nu. Fast vår dotter är inte lika duktig som Frida på att ta medicin (läs VÄGRAR) så vi måste naturligtvis ta till andra metoder ;)



Härligt med lite tid för sig själv, du har ju längtat efter träningen. Själv har jag lagt E i sängen och lille N på pappans mage. Alla sover! Själv har jag lagt beslag på sambons lilla mac och gottar mig lite snabbt i nätets underbara värd...

2010-04-19 @ 22:42:38

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0