Snabbt snack

Frida sprang alla roliga omvägar längs rullstolsramper och annat, när vi stannade till på mitt jobb för att hämta tågbiljetter i tisdags. När hon sedan kom ikapp mig, tittade jag på den lilla rosenkindade och sa:

- Ojoj Frida, vilken lång runda du sprang!
- Ja, jag håller mig i form! Oh, vad KALL jag blir om händerna när jag håller mig i form!

------------------------------------------------------------------------------------------

Vi har två glastuppar, som stått framme i köksfönstret nu i påsk. De är liksom skålar med lock, och har innehållit godis. Den lilla är Fridas och den stor våran, har vi sagt. Frida har löpande inspekterat dessa påsktuppar med stoooor noggrannhet. Nån gång i slutet av påskhelgen gjorde hon en förfärande upptäckt!

- Men! Mamma! Den stora tuppen är ju TOM!
- Ja, vi har ätit upp vårat godis vi.
- Mäh hörrni, ni kan ju få ont i MAGEN då!!

Ni kan ju bara gissa er till minspelet... Hon var verkligen bestört, med hela ansiktet! Men när jag förklarade att vi ju var TVÅ personer som delat på godiset, lugnade hon ned sig en smula. Tydligen var läget inte längre lika akut då, haha!

------------------------------------------------------------------------------------------

Ett nytt favvo-ord är ordet MAGISKT. Både det ena och det andra är plötsligt magiskt - snö som smält, saker som försvunnit. Och en dag sa hon:

- Tänk mamma, att bebisar bor i magen och kommer ut genom snippan. Det är magiskt!

Ja, lilla gumman. Är det NÅT enda i världen som är magiskt, så är det just det!!! Helt fantastiskt obegripligt magiskt!


/Jenny


Kommentarer
Postat av: Wenche

MAGISKT va ordet! Söta lilla fina Frida! <3

2010-04-10 @ 00:25:24
Postat av: Elli

Halkade in här, men vad sött. Kul att ha det nedskrivet. Må så gott.

2010-04-11 @ 12:32:42
URL: http://frokenellinor.blogspot.com

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0