Valborgsmys

Valborg. Vårsånger, eldar, fyrverkerier. Det är inte mycket av det vi prickat in i år! Det närmaste jag kommit är nog rishögarna jag sett väntade på olika ängar, när jag handlings-assistant-körde runt om i stan med S och I i bilen i eftermiddags. Och lukten av bränt i luften, när jag hämtade in påsen med flaskor från balkongen för en stund sedan...

Frida vägrade besöka någon brasa, nämligen. "Nej, jag vill inte, det kan vara så högt ljud, och fyrverkerier mamma, nej." Med hennes fyrverkeripanik vid bockinvigningen i tydligt minne, så avstod vi. Såklart.

Istället har vi haft vänner över på middag, singelherrarna J och R. Himla trevligt! Det är alldeles för sällan vi bjuder hem folk. Men ikväll har det ätits goooda fisk- och skaldjursspett som pappan lagat, med smarrig Quinoasallad och aioli. Mmmm. Det har pratats, skrattats, spelats Othello, käkats jordnötsringar, druckits vitt vin (samtliga) och whiskey (bara herrar). Det har nattats övertrött social treåring, Facebookats och babblats ikapp om J:s senaste resa (till Thailand). De skulle egentligen gå vidare till brasa och kanske rajraj på stan, men blev kvar med oss istället. Tack!

Trevlig kväll. Mycket trevlig kväll.
Att umgås med vänner ger mig energi!

Godnatt april.

/Jenny

Kommentarer

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0