Det är olika

Typ nyss (eller möjligen strax) kliver min vän W med familj och föräldrar av ett plan i Filippinerna och möter värmen som slår emot dem, så där som värmen bara gör utomlands. Nu börjar deras tre veckor långa semester. Härligt!

Det får mig att minnas tillbaka till vår tripp, som var så nyss och ändå så länge sedan på något sätt. Fasiken vad snabbt man kommer in i vardagstrallen och stressen. Jag önskar att vi var tillbaka på startpunkten vi med! Men vad är väl en bal på slottet? Jag får grotta ned mig i de sista Thailandsfotona och publicera några fler minnen framöver istället!

Ikväll har jag simmat, som vanligt numera. Avverkade 1400 meter idag - jag följer det pass jag blir tilldelad. Det är fortfarande kul! Idag stod jag på lite, Jag hade dock lite ont i höger axel, vilket hindrade mig en smula. Och så har jag ju tydligen tennisarmbåge enligt "min" sjukgymnast (sambon, alltså!). Den är lite krånglig och ond, helt klart. Imorgon bitti ska jag förresten på mitt livs första mammografi. Jösses. Plötsligt blev tillvaron fylld av små ålderstecken!

Men så tänker jag på människor (både nära och mer på håll) med allehandla verkliga problem med både hälsan och annat, och bryr mig plötsligt väldigt lite om eventuella småkrämpor. Dessutom råkar jag zappa in på ett program på 4:an som handlar om barn ute i världen, "Vårs barns liv", och blir ordentligt påmind om att det sannerligen inte är någon självklarhet att alla har det bra!

/Jenny

Kommentarer

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0