Förnyelse är kul

Det blev faktiskt även förändrad frisyr! Frissan tyckte håret var lite nött (saltvatten will do that to you - men så solslitet borde det ju inte ha blivit med allt regnande på resan...). Okej sa jag, kapa det så att det syns då när du ändå håller på! Så hon klippte bort över en decimeter, blekte lite slingor på min trista utväxt och lade på en koppartoning på hela klabbet. Tjipp tjopp, ny tjej!

(Ja, alltså - ny i förhållande till nyss! Ny på så sätt att det höstgräströtta, torra, burriga barret bytts ut mot en färgstarkare, något mer välmående kalufs. Ny genom att det nu tar slut ovanför axlarna istället för en bit längre ned. Men för övrigt är det nog mest en repris av hur det sett ut flera gånger förr - inget nytt under solen.)

 


Bonus: Nu slipper jag äntligen störa mig på att handväskan hänger på håret hela tiden och luggas! Känns schysst med lite färg - men tyvärr brukar ju toning ha en tendens att glida ur allt eftersom man tvättar, och två simträningar i veckan lär bidra mucho till det. Rackarns.

En av flickorna på förskolan tittade förresten noga på mig när jag hämtade Frida, såg klart skeptisk ut och sa till sist till mig:

- Eeehhh... Du har faktiskt ORANGE hår. Varför???


Haha! Jag svarade "För att jag tycker det är snyggt". Jag får väl helt enkelt hoppas att inte ALLA andra tycker som den lilla tjejen!

/Jenny

Kommentarer
Postat av: Lillemor Flod

Ja det där med handväskan som alltid fastnar i håret är en väldigt irriterande grej!!!!

2010-12-16 @ 23:27:55
Postat av: Jenny E

Lillemor: Eller hur?!

2010-12-16 @ 23:41:36
URL: http://busblomma.blogg.se/
Postat av: Helen K

Snyggt Jenny! Riktigt jul-uppiffad blev du nu... Själv ska jag till frissan idag. Tyvärr med lite ångest. Mitt hår har ju genomgått kemiska reaktioner med duschvattnet hemma och blir både grönt och slitet... så nu måste det blonda (grågröna) håret väck! :( Men min frissa som är världens goaste hittar säker på nåt bra. Du får hålla tummarna! Ha så kul på julbordet förresten!

2010-12-17 @ 10:17:44
Postat av: Jenny E

Helen: Tack! Kör chokladbrund med guldslingor eller nåt, det blir fint! =)

2010-12-17 @ 10:44:34
URL: http://busblomma.blogg.se/
Postat av: Marielle

Jättefint!

2010-12-17 @ 18:15:43

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0