Glad julaftonsmorgon

Jag tror jag sa åt Frida 15 gånger innan hon somnade igår, att man måste sova KLART på julaftonsmorgonen, innan man får gå upp och öppna sin morgon-julklapp. Hon hade bestämt vilken hon skulle öppna, så det var kart redan. Dessutom hade vi hängt upp en strumpa, för "Där får man present av tomten mamma, inte av sina vänner!". Haha!

Klockan 03.14. Först prata-i-sömnen-yrande och gny, sedan:
- Mammmaaaaa, jag vill öppna min julklapp nu!
- Nej, schhhh, det är natt, somna om nu.
- Zzzz Zzzz...


Klockan 06.21. Liten tjej klättrar över mina ben:
- Mammaaaaa, nu vill jag öppna min julklapp, snällaaa...
- Nej, det är för tidigt, vi behöver sova mer allihopa. Somna om nu, kom och kura in dig här med oss.
- Men åååh, jag vill öppna nuuuuu.
- Nästa gång du vaknar, Frida. Sov nu.
- Zzzz Zzzz...


Klockan 8.43. Jippi! Frida sprätter upp:
- Mamma, är det morgon nu?
- Ja, det är det, gå och hämta ditt paket. Kolla i strumpan också om tomten varit här.
- Jippi! Kom pappa, vi går och hämtar!


...och efter en barfota-tassande runda i hemmet...

- Nu är det JUUUL! Äntligen! Jag har väntat sedan SOMMAREN på jul! God jul, pappa! Vad HÄRLIGT det är!
- God jul, Frida.
- Kolla, kolla, tomten HAR varit här, kolla i strumpan, hahaha!
- Vad är det i det paketet då?
- Åh, vilka vackra nagellack, PRECIS vad jag önskade mig, jag ÄLSKAR dem, vad snäll tomten är! Jag tror nog att det är tomtemor som köpt dem här faktiskt.


Sedan öppnade hon det utvalda morgonpaketet. Två thailändska barbiedockor med övertjusiga klänningar (inköpta på nattmarknaden i Krabi sista semesterkvällen, när mammorna gick på äventyr medan män och barn låg och sov). De har nu fått byta om några gånger och sitter för tillfället med och kollar på barn-TV!

Nu är det jul, folket. Ha en fin dag där ute!

/Jenny

Kommentarer
Postat av: Anna

God Jul!

2010-12-24 @ 11:35:57

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0