Kedjereaktion

Idag blev jag så trött på halvtaskig service och sedan så glad av riktigt bra sådan! Jag var på stan och skulle byta några julklappar och presenter.

Först ut - en glasskål. Jag hade inget kvitto, men ville bara byta till en annan färg av samma och tänkte att jag testar väl. Men näpp! Superdupernoga med kvitto, sur min, skeptisk ton "jahaaaaa, och hur vet du att den är köpt häääär då?" och en irriterad blick. Alltså, ÄR det sådär petnoga med kvitto (gissar att de ha lagerföringen kopplat till datorn och försäljningen eller nåt) så är det väl - men resten är väl onödigt?! Ett glatt leende och en förklaring räcker väl? Trist stil.

Nästa ställe: Hildebrands Guld i hörnet av stortorget. Två utmaningar:

1: Jag fick ett sååå fint Efva Attling-smycke i födelsedagspresent av M&T (tack gulliga ni!), men tyvärr var kedjan lite kort. Smycket var köpt på NK, men Hildebrands har samma märke. En stooor chansning - men fråga kan man väl tänkte jag!  

2: Jag fick ett halsband i födelsedagspresent av svärföräldrarna, även den kedjan var kort. Det smycket VAR dock köpt på Hildebrands - men shoppingen skedde tidigt i höstas och inget kvitto hade jag med mig.

Alltså: Byte av två kedjor, varav en köpts på ett annat ställe.
Utan kvitto. Inget annat skulle inhandlas.

Jag möttes av ett stooort leende, en glad ton, fin service och ett "Självklart, det går alldeles utmärkt!" på båda frågorna! Och behövde inte lägga några pengar emellan, trots att jag ju skulle ha längre kedjor som jag antar är aningens dyrare.

BRA DÄR, Hildebrands! Guldstjärna!

/Jenny

Kommentarer

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0