Konstfulla kläder

Idag när jag kom till förskolan, hade Frida andra brallor på sig än när jag lämnade henne i morse. Hon hade själv noga valt alla kläder idag - turkosa brallor, långärmad vit t-shirt och linne ovanpå med stjärnor. Det var noga med det där, just idag. Men nu hade hon några rosa extrabrallor plötsligt. Hade hon blött ned sig, kanske?


Näpp. Inte precis blött ned sig, nej... "Mamma, jag bara RÅKADE rita på mina byxor och på mitt ansikte!" sa den lilla ängeln, som mycket riktigt hade halvt avtvättade spår av tuschpenna i hela ansiktet också. På de rätt dyra Me&i-byxorna (som hon turligt nog hunnit använda mycket och snart växt ur!) hade hon enligt uppgift ritat en familj. Mamman till höger, pappan till vänster och två som bebisar (streck) i grenen. Och i ansiktet var det pilar och skägg!

Jippi. Man kan väl säga att hon fick en liten lektion i vad ordet RÅKADE betyder. Råkade ser nämligen INTE ut sådär.

/Jenny

Kommentarer

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0