Lördagslojt tempo

Vi har haft en skön förmiddag här hemma. Vi fick sova till halv åtta (men jag är så bortskämd att jag hoppats på en timme till!) och hade sedan väldigt lyxigt ligga-kvar-familjemys i minst 45 minuter med väldigt gosig, småpratade dotter (och trött sambo).

Frida och jag tassade till sist upp och käkade frukost i sällskap av tända ljus. Vi tog dit bärbara datorn och kikade ikapp på de avsnitt som hunnit gå av årets julkalender, mysigt! Frida smarrade i sig halva chokladkalendern i ett svep också, men det är väl visst bra för tänderna att inte äta en bit varje dag, haha! Sedan lyssnade pappan och Frida på julmusik, jag har suttit lite vid datorn, Frida har lekt och klurat omkring för sig själv och jag har pratat länge, länge med fina vännen W i telefonen.

Livskvalitet och vardagslyx i det lilla!

Ute är det gnistrande vackert vintervitt. Pappan har nu åkt för att tvätta bilen och lämna saker till returstationen - tur att det är nån i familjen som tar sig för att göra lite nytta... Jag har lite svårt att fatta att det alldeles snart är jul, att vi borde rappa på med vissa saker. Den här semesterbubblan gjorde på nåt sätt att jag tappade rytmen och räkningen, eller vad jag ska säga. Ligger mentalt efter minst lika mycket som praktiskt! Men det ordnar sig nog.

Nu ska jag duscha lilla fröken och mig, och efter lite lunch får vi se om några julklappar kan bli köpta kanske.

Ha det fint därute!

/Jenny

Kommentarer
Postat av: Anna

Hej!

Kul att läsa din blogg! Du verkar så positiv hela tiden och hinna med så mycket. Bra egenskaper och såhär i december är de jättebra för oj vilken månad, att göra, att greja, att fixa, att......

2010-12-04 @ 19:35:56
Postat av: Jenny E

Anna: Tack för din kommentar! Jag försöker hålla en positiv grundlinje och lyckas ganska bra tycker jag, men kanske just för att jag med alldeles för jämna mellanrum (mest hemma) snabbt växlar till eldsprutande drake och fräser ur mig lite svärta innan jag lika snabbt är tillbaka på den normalglada sidan, haha! Växlande humör, oh yes. Och hinna mycket... Allt är relativt. Inte hinner jag på långa vägar så mycket som jag vill och borde, i alla fall. Men det får liksom gå ändå!

2010-12-04 @ 22:32:16
URL: http://busblomma.blogg.se/

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0