Mysig dag, omysig hosta

Jag gillar den här dagen! Och det TROTS att jag har känt mig hängigigare, eftersom den lungvridande eländeshostan bara tycks bli värre. Den river i hela luftstrupen, dumma den! Men medan jag ignorerade mina fjuttkrämpor så...

...hade vi besök av (skönt icke-bacillrädda) dagiskompisen S och hennes supertrevliga mamma och goa lillasyster över dagen! Vi käkade enkel-lunch ihop (läs: mackaroner och köttbullar/prinskorv), kidsen lekte en massa och hade kul! Frida grät i säkert tio minuter efter att våra vägar skilts åt på stan när de skulle gå hem (" Jag vill vara med S, buhuuuu, mamma, jag VILL vara mera med S, uäääää..."). Lillhjärtat!

...handlade vi en massa sushi och bjöd M&T med barn på käk när de passerade Gävle på väg söderut igen! Lite babbel, goda skratt och tid ihop (som vi haft så lite av det senaste året eller så) - guld värt!

Nu ska jag se om jag kan sova. Utan att väcka de i familjen som inte hostar alls (sambon) eller bara lite (Frida). Gonatt!

/Jenny

Kommentarer

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0