Att-göra-listan

Det är en snärjig vecka det här. Fylld av i-lands-stress, haha!

- Beställa snajdig racerbilstårta
- Handla kalasattiraljer
- Besikta bilen
- Treårskoll på BVC
- Tvätta, tvätta och tvätta för att komma till TOM korg
- Komplettera Frida-presenter (på uppdrag)
- Hinna med ett lunchmöte på stan
- Plocka undan i kaoset
- Städa hjälpligt
- Fira underbar 3-åring i dagarna tre!
- Få trevligt besök lördag och söndag, inkl. en övernattare!

... och sjuttiofjorton andra saker. Plus jobb jobb jobb. Släpandes på en förkylning. Puuuuh. Och handla mat, laga käk, hämta och lämna och allt det där andra joxet som det inte är värt att lägga på nån lista, för det är ju evighetsuppdrag.

Det skulle heller inte göra det minsta om jag någon gång (kanske inte just den här veckan, dårå) orkade rensa bokhyllan, gå igenom och rensa garderoben (för att kanske få IN det jag faktiskt använder?!), röja i skåp och lådor och sorgliga skräphörn, få ordning på en massa förvaring, städa skafferiet och kylen, frosta av frysen, sätta in viktiga papper i pärmar, styra upp hallen, rensa och kasta här och där... Ni förstår. Bara helt enkelt göra underverk och plötsligt få ett harmoniskt hem, välmatchat och luftigt! ---jojo, trooooooligt---

Saaben gled i alla fall igenom besiktningen idag, lika strömlinjesmidigt som en inoljad säl. Tack för det! Nu ska jag se om jag orkar plicketiplocka undan en del tvätt, väskor, vantar, leksaker, papper till förbannelse och annat löst elände som ligger överallt i vårt hem...

Godnatt kära ni, lev i harmoni!

/Jenny

Kommentarer
Postat av: Sara

"Skönt" att höra fler som har ett organiserat kaos. Då är jag inte ensam alltså?! ;o)

2010-02-04 @ 17:26:34
URL: http://skruttisar.blogg.se/
Postat av: Jenny E

Sara: Nej, långt ifrån. Jag tror vi har gott sällskap av fler också faktiskt!

2010-02-04 @ 17:34:42
URL: http://busblomma.blogg.se/

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0