Förmiddagsbestyr

Morgonkvisten har ägnats åt att (resultatlöst) skynda på långsamt, morgontrött, myrlångsamt frukostätande barn, för att komma iväg till däckfirman. Åka med litet skumt reservdäck på, ut i Industriområdet Ingenstans. Hitta snälla grabbar som fixade däcket medan vi väntade (ett bra tag, men ändå) - och därmed slippa trixa sig med väskor och Frida på snowracer till nån buss och vidare mot dagis... Skönt och smidigt!

Eller inte. Just ja. Jag hade ju lovat Frida att åka få på sin nya snowracer till dagis. Gråt och tandagnisslan, "Jag VILL inte ÅKA biiiilen till daaagiiiis, buhu buhu..." Lösning: Jag parkerade en bit ifrån dagis och dog racern dit. Alla glada, alla nöjda. Och sena(re).

Till slut blev alltså däcket fixat, Frida lämnad på dagis, bilen parkerad låååångt från jobbet (en klassiker om man kommer efter kl 9) och jag på plats på jobbet. Nu har jag jobbat typ en heeeel timme och nu är det lunch! Fin tajming där.

/Jenny - effektiv är bara förnamnet, haha


Kommentarer

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0