God morgon?

Hipp hipp hurra för Frida som fyller tre år idag!

Vid det här laget för tre år sedan, hade vi hunnit komma upp på BB och jag satt som bäst och smarrade lunch med en liten ostkroksbebis sovandes i en plastvagn intill. Jag minns att jag fick förvånade kommentarer från "medsystrar" över att jag klarade att sitta på en vanlig trästol så snart efter förlossningen - och jag minns också att jag minsann satt på en kudde när det var middagstid, för vid det laget var det inte lika bekvämt med hårt underlag längre... (Stolar utan mjuk dyna borde vara förbjudet på BB!)

Idag firade vi med morgonflexlediga föräldrar. Avslappnat och tid för mys.
Vi firade med paketöppning! Mycket populärt. (Bilder kommer senare!)
Frida slog till med en morgonbajsning. HURRA!
Sist men inte minst, festade vi till det med punktering på bilen. JÄTTEROLIGT.

Dagens vardagsträning:
Att springa till buss 10 (som vi missade med 300 meter) och buss 15 (X antal kvarter bort), med yllejacka, datorväska, dagisryggsäck, handväska och 15 kg treåring i famnen.

Dagens mentala träning:
- Att backa tillbaka in i garaget och parkera med platt däck, och nästa skrapa upp bilen på vägen.
- Att inte få stresspanik över de två tjejer som satt och väntade på handledning, medan jag stod på en buss och svettades floder.
- Att inte jaga upp sig över att det tar eeeeeeeeevigheter att gå från mitt jobb till förskolan, om man är typ 97 cm lång - och barnens lunchtid samtidigt närmar sig med stormsteg.

Som tur är, tycker en treåring att sådana här äventyr är spännande och roliga. Frida var rejält nöjd över att ha fått hälsa på på mitt jobb på sin födelsedag! Haha. Bara att gilla läget.

/Jenny - nu färdiglunchad och redo för att göra lite nytta!

Kommentarer

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0