Lunchlyx

Idag tog Frida igen fridsamheten från igår. Hon har trilskats på längden och bredden, och pressat sin rassliga mamma mot gränserna. Jag har varit hostig och hes som få idag, lät inte riktigt klok i morse när jag var tvungen att ringa förskolan (och meddela att vi försovit oss lite och skulle komma EFTER frukost istället). Hela dagen har gått i en ganska jämn trall och jag har inget särskilt finurligt att få ur mig.

Host host.

Men en riktigt trevlig sak hände idag! Jag har en före detta arbetskamrat, som jag tycker mycket om. Som jag saknar lite. Som jag nästan aldrig träffar. Idag fyller hon 50 år, och jag hade budat över blommor från oss på jobbet och skickade sms i morse. Under förmiddagen ringde hon och undrade om jag ville äta lunch. På hennes födelsedag! Klart jag ville. Tack och lov så KUNDE jag också.


Sååå god västerbottenspaj med gott och vackert sällskap på tallriken!


Vi sågs på Hedvigs trädgård och njöt, pratade ikapp lite och åt tokgott. Jag har aldrig ätit där förut, bara fikat en gång i december. Det är ju ett jättebra ställe! Härlig miljö, god mat och trevlig personal. Måste försöka nyttja det MER, det ligger ju inte alls långt från jobbet ju. Skärpning!

Nu ska jag namnmärka några nytillskott  i Fridas garderob från födelsedagen och en fyllig Me&i-leverans. Jag ska också strunta högaktningsfullt i att jobba ikapp lite, trots att jag tänkt det för att jag ligger efter. Sen ska jag banne mig sova, på rätt sida om tolvslaget.

Host host.

/Jenny

Kommentarer

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0