Nymodigheter

Glömde ju berätta - det är en historisk dag idag! Frida har druckit mjölk. Ett helt glas. MJÖLK alltså. Fröken "Jag gillar inte mjölk" som bara smakat nån enstaka droppe förut, slog till och förvånade stort vid middagen idag!

- Jag vill ha saft, mamma.
- Nä, idag blir det vatten. Eller vill du kanske ha mjölk, som jag dricker?
- Ja.
- Va? Vill du smaka av min mjölk?!
- Ja tack. (Frida småler, väl medveten om att det här är stort)
- Varsågod! (säger snopen mamma - medan Frida dricker...)
- Mmm, det var gott, mamma! Nu GILLAR jag mjölk! Nu kan jag få mjölk på dagis också!

Ungen klunkade sedan till min stora förvåning upp en tredjedel av mitt stora glas, så jag frågade om hon ville ha ett eget. Japp, det ville hon. Halva det glaset slank också ned! Så småningom hade vi ätit klart.

- Vill du dricka upp din mjölk innan du går från bordet?
- Nej tack.
- Varför inte? Du gillade ju mjölk idag?
- Jaaa... Fast nu har jag tröttnat på mjölk. Drick upp det du.

Jaja. Underbart är kort sägs det ju, haha. Det höll en stund i alla fall.
Vi får väl se om det var en dagslända...

/Jenny

Kommentarer
Postat av: Marielle

De tröttnar fort i den här åldern! E dricker inte heller mjölk, men till flingor går det bra! Fast varken jag eller pappan dricker mjölk så hon har inga naturliga förebilder där. Tur att hon äter ost och yoghurt!

2010-02-18 @ 12:00:32

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0