Skottår

Vi har varit ute på landet en tripp och hjälpt sambons föräldrar att skotta gångar och småtak där idag. Det är så SJUKT mycket snö i år alltså! Frida pilade iväg ut över djupen några gånger, det fanns en hemlig skare nån decimeter under ytan som höll för hennes flugvikt! Men de gånger hon klev igenom, hade vi vuxentunga ett styvt jobb med att pulsa ikapp alternativt "prata" henne tillbaka...


Invigning av nya egna snöskyffeln! Väldigt poppis.

 


Lunchtajm, varmkorvar och saft. Hela kostcirkeln? Nähä.

 


Pappaaaaa, jag vill komma upp till er! - - Okej då, en snabb titt på utsikten från taket!

 


Ett tag frös Frida, och fick min ylletröja utanpå overallen. Piffigt.
Här besegrar hon djupsnön, som vi andra fick pulsa lårhögt i!

 


På tillbakakrypning - med en GANSKA snöig ylletröjaklänning...

 


Grannens traktor trollade fram en stooor snöhög! Som gjord för att bestiga...

 


..."jag kämpar på" sa Frida, upp upp upp...

 


...och till sist var snöberget besegrat! Nöjd tjej!
(Som gjorde om det fem gånger till. Minst.)


Min höft värker nu, liksom knäet (som just nyss blivit bra igen) och det ilar i hand- och armbådsled på höger arm - är jag 100 år redan eller?! Särskilt konstigt är detta skruttande med tanke på att jag personligen skottade väldigt korta sessioner, däremellan hostade jag och svettades mest. (Och fotade, som synes.) Klenräka!

/Jenny

Kommentarer
Postat av: Karin

Vilka fina bilder på Frida!

2010-02-15 @ 13:07:23
URL: http://www.karinrolennordstrand.se
Postat av: Jenny E

Åh TACK Karin! =)

2010-02-15 @ 13:59:41
URL: http://busblomma.blogg.se/

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0