Slocknad stjärna

Medan jag stökade undan i köket efter middagen, gick Frida in och lekte i sängen. Plötsligt blev det vääääldigt tyst. Pinglan hade krupit ned under täcket i vår säng och toksomnat! Klockan 18.30, helt frivilligt - det har typ ALDRIG hänt.

Man kan väl säga att jag känner mig rätt förberedd på att det kan bli VAB imorgon.

Jag fick fiska upp den lilla mjölsäcken och genomföra hela kvällsritualen med en sovande unge. Det går det med!
- Avklädning - check.
- Kvällskiss på pottan - check.
- Tandborstning - check.
- Astmamedicin och nässpray - check.
- Smörja mun, haka, kinder och röda knävecket - check.
- Nattlinne och blöja på - check.

Hon gick att jonglera hur som helst och sover nu vidare som en stock. Ingen feber (ännu), bara en kväll med massor av hosta och en helg med många nya intryck. Och en väldigt, väldigt trött liten tjej.

Mamman med extra egentid ska nu blogga ett inlägg till om dagens teaterbesök, skriva minnesanteckningar från förskolerådsmötet och se ett avsnitt av Brothers & Sisters på Kanal 9 klockan åtta. Sedan antar jag att en tidig kväll kan vara strategiskt ifall Frida blir krasslig, nattpigg eller typ hungrig vid 3-snåret. Vem vet.

/Jenny

Kommentarer

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0