Trendbrott

I år har jag för första gången på jag vet inte hur många år missat första dagen på bokrean. Andra dagen också för den delen. Känns konstigt.

Alltså vi snackar om en tjej som brukar ta ut lite flexledig från jobbet på dagen D, för att hinna dit. För att få gå där och bläddra, filosofera och kånka ihop en avsevärd bokhög. Som brukar jämföra reakatalogerna i förväg, för att veta var de eventuella planerade inköpen är billigast. Och dessutom alltid hittar ett gäng spontana inköp. Varje år.

Jag tror jag ärvt det där efter bibliotekariemamman, själva traditionen såväl som suget. Det ska liksom bara göras. Fira jul, midsommar och nyår. Och gå på bokrean. 

Men det har helt enkelt inte gått att få ihop schemat i år. Igår fanns inte en ledig minut. Ikväll var jag bara för... trött. Orkade inte irra runt där med en hungrig Frida efter dagis. Rackarns.

Sambons kommentar: - Det gör väl inget? Vi har ju ändå inte plats för några fler böcker!

Haha, man skulle ju kunna tro att den logiken har betydelse. Om man inte är bok-ägar-nörd förstås, med nåt slags lättare missbruksbeteende. Jag menar, jag läser ju knappt böcker numera, sedan Frida kom tar jag mig inte särskilt ofta tid till det. Jag bara... HAR dem. Väldigt gärna.

Är det ens nån mening att kika in på rean nu, när alla godbitar är plockade?
När premiären är helt förbi och stämningen är avslagen?
När jag inte ens läst en katalog, eftersom "Ingen reklam tack"-skylten funkar så bra?

Hm. Vi får se.

/Jenny

Kommentarer

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0