Årets första utebus

Vi slet oss till sist upp ur soffor, skrivbordsstolar, sängar och tofflor här idag och pallrade oss ut. Det snöar helt galet mycket här och har gjort ända sedan igår - dessutom fanns det rejält redan innan. Snö snö snö är det som gäller - jag älskar det! Det är ju så vinter ska vara. Fast det är klart, vi bor ju smidigt till sådana här gånger... Att inte behöva skotta underlättar ju snöälskandet liksom.


Snödriva mitt i stan. Det är inte ofta man kan dra pulka i city!

 


Frida är modig och matar änderna med bröd och fågelfrö.



Man kan väl säga att de är ganska närgångna... Men snälla.

 


Carl Milles änglar såg lite frusna ut idag. Brrr.

 


Vi höll aldrig på att komma hem, det skulle busas i varje driva!


När vi gick tillbaka ville Frida äta på McDonalds. "Jag gillar det, jag tycker det ser trevligt ut!" sade hon och lade huvudet på sned. Vi kollade klockan och insåg att allt annat skulle ta kanske lite för lång tid en trött dag som denna... Vips satt vi hela familjen blöta och snötufsiga och smackade i oss käk därinne. Lätt lösning! Tack vare det hann vi med ltie fredagsmys också innan det var dags för nattning av lilltrötter.

Nu ska vi vuxna se den senaste Harry Potter-filmen, sen är det nog gonatt världen gissar jag.

/Jenny

Kommentarer

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0