Det ska böjas i tid...

...det som krokigt ska bli! Frida och jag drog på bio i eftermiddags, Alvin och gänget 2. Hon måste ju vänjas in på biospåret tidigt såklart!

Filmen var liiite lång (1 tim 20 minuter) och inte tecknad (vilket jag inte riktigt fattat...), så risken fanns att Frida skulle tröttna. Men med undantag för att hon steppade runt ett par gånger, bytte plats mellan sin stol och mitt knä då och då och klappade kvinnan framför oss på huvudet (!), så höll hon sig "bio-presentabel". När det avslutande ekorr-uppträdandet drog igång, ställde hon sig upp i raden och dansade loss! Sköning.


Nöjd och upphöjd, med favvogosisarna i ett fast grepp.


Ibland blev det lite extra spännande. Hur ska det gå?!


Frida shakade rejält till eftertexterna och slutmusiken. Sötnos!


Det är alltid najs att gå på bio. Jag ser fram emot de mer avancerade barnfilmerna som väntar när Frida blir lite äldre! Frida gillar helheten - film, lilla barntoaletten (de har en pytteminitoa där) och så GODISET såklart! Hon käkar karra snabbare än en vad en orm hugger. Tjoff- slut! Som tur är tjatar hon inte efter mer, utan det funkar fint med vindruvor och kex när snasket är slut.

Hur trevligt det än är att gå på dagtid och se familjevänliga historier, så är det HÖG tid att gå på vuxenbio också! Gärna med en lika biosugen kompis (sambon ingår inte i den gruppen, tyvärr) och tid för gofika före eller efter! Finns spekulanter?

Nu ska jag joina dem som sovit timmavis redan. Sambon gick nämligen och lade sig någon gång strax efter klockan nio! Jag slöade vid TV:n och trodde han satt vid datorn eller i köket och pysslade med något,. Snacka om att jag blev paff när jag gick för att säga något och han redan sov som en sten! Tydligen har vi redan i vår 75 kvm tvåa ett boende stort nog för att kunna tappa bort varandra, haha. Vem behöver ett helt hus? (Svar: Hon som samlar på sig miljarders saker och inte orkar rensa ut och sortera bland dem så att de får plats...)

Godnatt där ute!

/Jenny

Kommentarer
Postat av: Marielle

Det är såååå mysigt med bio! Jag gillar både barn- och vuxenbio. Har tagit med E på bio tre gånger i Göteborg, plus barnvagnsbio då. Skulle gärna gå på bio med dig, synd bara att jag bor på andra sidan Sverige... ;)

2010-01-17 @ 19:53:09
Postat av: Jenny E

Marielle: Ja, det är ju lite långt förstås... =)

2010-01-17 @ 21:58:49
URL: http://busblomma.blogg.se/
Postat av: Ulrika S

Klart du har biosällskap! Eller fika och en massa prat - det kan vi ju!!!

2010-01-18 @ 09:07:22

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0