Fredagsfrisyr

Äääääntligen blev det fredag! Snacka om att man är ovan vid vardagsveckor, efter det här långa ledighets-livet som vi gled runt i över helgerna. Eller är det bara jag? Veckorna lär väl inte kännas kortare om man sover typ hälften så mycket som man borde, haha.

Frida var sprallig idag när jag hämtade på dagis. Favvo-pedagogen var tillbaka från tre Thailandsveckor, till stor glädje. Dessutom var det ju fredagsmys-dags, det vill säga läge för de just nu stående fredags-ostkrokarna. Mums. På vägen hem bestämde vi att vi skulle köpa vietnamesisk mat (stekt ris med räkor från Lilla Saigon är en Frida-favvo). Men plötsligen kom Frida på andra tankar mitt i småpratet:
- Mamma, jag kan klippa mig idag, jag SKA det!

Vi hade pratat löst om att kanske gå till frisören med den lilla kalufsen i helgen, men nu fick Frida för sig att det skulle ske genast. Och att gå till frissan med en snart-treåring som INTE vill, är inte att rekommendera kan man milt uttrycka det. Så varför inte smida medan järnet är varmt? Vi rullade in i ett parkeringsgarage, kissade med den blöjlösa på Waynes toa, köpte banan på Pressbyrån för att undvika hungersgnöl OCH hade turen att haffa en drop-in-tid hos frisören! Yes.



När frissan sprayar blött är det minsann okej - tur det!



Luggen är inte det mest populära. "Jag koncentrerar mig" sa Frida och såg barsk ut.



Nästan klart! Kortare än planerat... Men sött.


Hon blev så fin så, lilla fnufflan! Men betydligt kortare i nacken än jag tänkt... Tjejen började klippa i nacken och sa "Blir det bra så här?" - man kan ju inte gärna svara "Nej, det blir för kort" när det redan är kapat, haha. Det växer ju som gräs så det fixar snart till sig lite. Frida var helnöjd. Inga retliga lockar på kinderna när mössan åkte på, och kort i nacken "som J mamma, precis som J har" (en dagis-favvo-vän som för ett halvår sedan toksnaggade sig som sin storebror - Frida är långt ifrån det...). Pappan tyckte att hon blev fin också, sicken tur eftersom han inte ens hann bli informerad om klipp-planerna!

På kvällningen har vi köpt mat och ätit framför TV:n hela familjen. Frida har mumsat utlovade ostkrokar. Jag har kollat Let´s Dance med en liten nybajsad (YES!) fröken som somnade gott och snabbt intill mig i soffan. Jag har facebookat och googlat födelsedagspresenter. Pappan? Han har rensat igenom böcker och gamla jobbpapper och gjort ett par kartonger redo för källaren. Hm. Det är olika, det där med formen på fredagsmyset, haha.

God helg, alla människor!

/Jenny

Kommentarer

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0