Ids inte

Orkar inte gräva fram fotokabeln, har knappt knäppt några bilder i alla fall den här svängen. Semesterledigt på den fronten? Haha. Ids knappt skriva heller, är apvarmt som vanligt. Hjärnen smälter långsamt, känns det som.

Hur som helst - vi är hemma igen, jag och lillstumpan. Det blev en trevlig liten tur - undantaget två saker; nåt litet bett som gav en röd, varm och svullen fot (på Frida), och ett snopet och ont getingstick på armen (på mig). Men vi har kramat min faster K och hennes R och hunnit prata så att öronen nästan trillade av som vanligt. Käkat, shoppat, lekt, sovit lite spartanskt, svettats halvt ihjäl och haft det så bra, haha. Har också landat en natt hos Fridas faster A, käkat sushi och kollat film och babblat ännu mer. (Tack båda hushåll för gästfriheten och allt vi bjöds på!)


Lekparkshäng med en trevlig liten häst på Norrtull.


Naturligtvis åkte jag på knasen idag när vi skulle hem, Men vi hade ju inte bråttom så jag lät oss se vart vi kom liksom. Därmed halkade vi in på lite shopping och kollade djur på en zoo-affär innan vi faktiskt tog oss ifrån Stockholm. I Uppsala svängde vi in och lunchade, handlade bebispresent och några reasaker till Frida, sedan körde vi snabbt hem och hann precis se storkusinen springa 200 meter i Gävle! Optimering, kallas det.


Uppsalalunch på mysig grekisk restaurang vid vattnet. Mysfaktor hög.

 


Senare bytte vi bord, för att jag fått ett getingstick i armen! Mysfaktor avsevärt lägre...

 


Hemma igen, friidrottsdags! Frida klämde självklart ned sig mellan kusinerna - mysigt!

 


"Vad vill du, mamma? Jag kollar faktiskt på loppet!"


Känner nu mest för att såsa runt här i lägenheten, men imorgon vankas annat schema! Vi ska skjutsa pappan på golftävling, köpa en födelsedagspresent, agera publik åt Fridas friidrottstävlande kusiner, tvätta, planera, packa om och kanske hinner vi med ett par saker till. Andas till exempel. Tjoflöjt!

Jag kollar om jag har några enstaka foton att klämma in i detta inlägg imorrn eller så - nu är det sovdags.

/Jenny

Kommentarer

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0