Jag blev riktigt stolt

Härom dagen sprang Frida in i en gissningsvis typ 4- eller 5-årig kille på stan. De rände båda runt och plötsligt krockade de lite. Frida sa genast:

- Oj, förlåt, ursäkta mig, det var inte min mening, det var bara ett misstag! Gick det bra för dig?

Grabbens mamma tittade på Frida i flera sekunder med öppen mun, heeelt paff. Sedan kommenterade hon fascinerad hur ytterst ovanligt det var att höra ett litet barn be om ursäkt sådär duktigt! Jag sa att jag också blev ganska förvånad - men väldigt präktigt nöjd, haha. Trevligt att få bli stolt över sitt (just denna gång i alla fall...) artiga barn!

/Jenny

Kommentarer
Postat av: Matilda Barnboksillustratör

haha, vad härligt! och så drog hon alla fraserna också i samma veva, perfekt! :-)



sv: tack så mycket!

2010-07-12 @ 13:59:47
URL: http://www.matildasalmen.com

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0