Energinivåerna...

...är lite varierande i familjen idag.

Frida vaknade 06.55. Kissnödig. Sedan var hon superduktig och försökte verkligen somna om, men det gick inte. Pappan och jag har sedan halv-dvalat till och från hela förmiddagen, medan hon lekt. Vi har liksom draperat oss över sängar och soffor, slött hängandes. Intag av mat har varit de enda avbrotten, och nån enstaka hushållssyssla.

Fridas energi är det dock inget fel på. Hon har klistrat klistermärken, pysslat med dockskåpet, satt mysdjuret Råbert på toan. Och såklart pratat, pratat, pratat oavbrutet i olika fantasilekar som liksom pågår hela tiden. Just nu sitter tydligen hon, Nasse, Giraffen och Råbert på olika båtar i sängen, på väg någonstans. (- Mamma, vi har det jättekul här på båtarna, Nasse sitter själv också!). Tjatter, tjatter, som en ständig ljudmatta. Söto.

Det var inte konstigt att Frida inte kunde somna om i morse, förresten. Hon har flera rejäla blaffor till myggbett, som INTE ser kul ut alltså. Själv har jag pyttigare men väldigt MÅNGA, så jag kan inte slöa till helt - sisådär 30 myggbett låter ingen ligga stilla länge... Kli, kli, kli. Just ja, inte klia! Kli, kli, kli. Gaaaah! Dårhuset nästa.

Pappan tog sig just samman och stack på golfrunda. Jag ska hänga tvätt och filura med Frida kring om vi ska gå på bio eller ta en cykeltur nånstans...

/Jenny

Kommentarer
Postat av: Marielle

När E (och lille N!) fick vattenkoppor för några veckor sedan tipsade BVC om att den överblivna tavegylen går att använda om E (inte N) skulle blir svårt myggbiten med mycket kli! Toppen tycker jag! (Kommer inte ihåg om det gäller alla antihistaminer, men det är väl inte omöjligt, de tipsade om receptfria frystorkade (som inte verkar finnas i sortimentet längre) clarityn mot vattenkoppsklåda oxå.)

2010-06-26 @ 21:59:37
Postat av: Jenny E

Tack för tipset! Har en hel del vuxen-antihistaminer men ska kanske kika efter nåt barntillåtet på apoteket sen. Käkar ju sådana själv nu (vår-sommar = attjo) och på mig kliar det rackarns mycket ändå, så jag undrar hur det varit annars... =O

2010-06-26 @ 23:34:33
URL: http://busblomma.blogg.se/

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0