Operation (!) sticka

Frida hade fått en ganska ordentlig sticka under foten på förskolan idag. När vi kommit hem, försökte jag plocka ut den. Men en minst sagt INTE särskilt samarbetsvillig treåring kan verkligen försvåra sådant detaljarbete... Vilken brottningsmatch! När Frida dissat mutorna jag provade, när hon gråtit och gormat så att hon knappt fick luft, när jag var totalt genomsvettig och hade blivit sparkad i ansiktet två gånger så gav jag upp.

Efter den kulinariska korv och makaroner-middagen, körde pappan och jag med teamarbete istället. Jag höll Frida skruvstädsfast och tröstade och pratade avledande, medan pappan opererade ut sticka-eländet. Efter en del tårar men ändå en strong insats så var det klart - och då vänder Fridas nyss lätt panikslagna humör direkt tillbaka till ett soligt leende! Jag ÄLSKAR den egenskapen!

Efter en skön och välbehövlig kvällsbadbalja, somnade hon gott med tre belönings-tatueringar på armarna - två fjärilar och en glittrig ros. Stolt brutta.

/Jenny

Kommentarer

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0