Vips

Nu börjar hon bli stor, den här lilla människan som bor hos oss.

Hon äter (oftast) utan haklapp. Hon har inte använt blöjor varken natt eller dag på länge. Hon går på toan (även om pottan fortfarande är vanligare). Hon pratar med främmande människor. Hon klär på sig själv varje morgon. Hon pillar med skoknäppningar och dragkedjor i koftor och lyckas oftast på egen hand. Hon kan så mycket! Jag förvånas och imponeras ständigt.

Men det nya stora, det är nog barnvagnen - eller bristen på den.
Vi gör ärenden på stan i flera timmar utan vagn numera!

Ingen vagn, utom på långa/snabba promenader och sånt.
Ingen vagn.
Vad hände?
När hände det?

Mamman har nostagikramp i hjärtat mest jämt! Vips säger det bara, jag vet det.

VIPS
så kommer hon att kunna simma. Börja skolan. Sticka till kompisar. Vara tonåring. Skriva hemlig dagbok. Få hjärtat krossat. Ha stlk 39 i skor. Ta körkort. Ta studenten. Vara kär. Plugga nånstans. Dricka för mycket. Resa långt bort. Köpa hus. Få barn. Jobba med nåt jag inte begriper. Eller vad som nu ska hända och i vilken ordning... Jag säger som Frida brukar: "Man får se, men man vet inte!"

Lilla älsklingen, vad jag vill få fortsätta vara dig nära, nära!

/Jenny

Kommentarer

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0