Duracellkaninerna

Vi hann med en tripp till vännerna i Strömsbro idag också. Åkte direkt från simningen och blev bjudna på lunch, och smarrigt eftermiddgsfika med glass och gokaka och annat. Småtjejerna har som vanligt lekt järnet! De far runt så att man blir trött bara av att se på (för att inte tala om att lyssna). Klädbyten ingår som stående inslag. De har kivats lite (som de brukar - de är TREEEE år) och busat desto mer. De har såååå himla kul ihop varenda gång!


Vem behöver karuseller?! Snurret kan ju småprinsessor fixa själv!

 


Prinsessa i lånad stass, eller Mimmi Pigg? Vem vet.

 


Förfriskningar är välbehövligt, när man stojat runt i flera timmar.


Förresten måste vi ha blivit bra smarta idag - käkade fisk till lunch (torsk) och fisk till middag (marknadsshoppad rökt regnbågsforell)! Ovanligt frekvent, trots att sushi inte ens var inblandat denna gång!

Under tiden som vi brudar var på kompisdejt, kollade pappan klart på TV-sportandet och städade sedan här hemma. Underbart. (Jag vill betona att det var självvalt om han skulle med eller inte!) Att dammsuga och dammtorka här är dock som att delta i hinderbanan på Wipeout. Snårigt! Man får lyfta på, flytta undan, dra bort, skjuta åt sidan...

Pappan tröttnar ganska ofta ur rejält på alla pryttlar vi har (så ock idag) och jag förstår honom ju. Samtidigt vill jag bara ropa BINGO BINGO och klappa med händerna mot öronen (ni vet, som i den gamla reklamen) när han påpekar att vi måste rensa här och röja där... För vi är ju i det här fallet jag, eftersom det mest är mina saker. Och jag får ångest av hur dålig jag är på det där. Över hur hamster-samlar-störd jag är. Jag får ångest av att jag liksom inte orkar ta mig an projektet rensa och kasta, inte orkar organisera otimalt, inte tar mig tid i den knappa vardagen för sådana här projekt. Skärpning!

Nä ni, nu är det nattningsdags. För några timmar sedan när jag började lägga fram kläder för Frida till förskolan imorgon och sådär, slog det mig plötsligt att vi ju är LEDIGA hon och jag! Förskolan är stängd och vi har en bonusdag ihop. Det hade jag nästan glömt - vilken härlig sak att komma på! Fast nån extra sovmorgon lär det nog inte bli, så - sov gott! Och ha en bra måndag där ute!

/Jenny

Kommentarer
Postat av: Karin

Skönt med en ledig dag - liksom litet till skänks så där. Hoppas att ni får det mysigt.

2010-03-08 @ 10:22:14
URL: http://www.karinrolennordstrand.se

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0