En repa på stan

Frida har inte velat ha jeans på länge. De har utdömts som "okväma". I helgen var det plötsligt tvärtom, då skulle hon ABSOLUT ha jeans, "som pappa". Men voine voine, de åkte ju ned bak i ryggen! "Jag vill ha ett BÄLTE", framförde unga frökenmedr än bestämt.

Idag efter förskolan kom hon på det igen. Hon ville ha ett bälte, och det IDAG! Jag hade ett par egna ärenden, så vi bestämde oss hastigt och lustigt för en liten repa på stan! Frida ääääälskar att gå på stan. Vi hann med att fynda nya (lite väl ybertjejiga) gummistövlar till Frida på halva priset (kan ju inte gärna begära att ungen ska gå med krökta tår i slaskvädret!), ta en runda på apoteket och kolla på lite kläder till mamman (utan resultat).

Nånstans där kom jag på att bilen stod i ett parkeringsgarage på stan. Exakt samtidigt som pappa brukar åka till sin tisdagsträning! Alla de där bollarna i luften... Suck. Jag är tydligen lite trött i axlarna och slarvar med fångandet ibland.

Efter en snabb marsch för att lämna och hämtra saker i bilen och överlämna den till pappan (sorry!), hann vi även kika efter bälten. Såklart. Små smala treåringsmagar är dock inte mesta målgruppen i skärputbudet, men två minuter innan stängning fann vi ett glammigt Hello Kitty-bälte som var kort nog. Succé.

Sedan knallade vi hem i snöblåsten och åt en förskräckligt sen middag, innan jag nattade Frida nästan en timme senare än jag egentligen tycker är lämpligt. Men en småtrevlig kväll var det! Och inatt valde grynet att sova med blöja, så då slipper hon bli upplyft ett par gånger under skönhetssömnen också!

/Jenny

Kommentarer
Postat av: Marielle

Härligt när mor och dotter kan ha samma intressen! =) När vi har en ledig dag jag och E så frågar jag henne ofta vad vi ska hitta på. Hon svarar gärna "åka till Torp och kolla på leksaker" (du känner till det va?) och det tycker väl jag är ok ;) - iaf ibland. Hon vill såklart tilll McDonalds också, eller ta en pizzaslice på ett fik mitt i köpcentrat. Hon kan också föreslå att åka till IKEA och äta köttbullar, men dit är det 10 mil så det blir inte lika ofta, ha ha.

2010-03-24 @ 22:47:10
Postat av: Jenny E

Marielle: Japp, visst känner jag till Torp! =)

2010-03-25 @ 00:43:37
URL: http://busblomma.blogg.se/

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0