Framtidsplaner

I bilen på väg till förskolan i morse:

- Mamma, min dagiskompis M kan bli pappa till mina barn och mina bebisar.
- Jaså, vem har kommit på det?
- Det har han bloggat ut på din blogg!

Haha! Knasfink. Jag förklarade lite mer om vad en blogg är (och att inte lille M kan skriva i min), och sen tog resonemanget fart igen. Med lite matchmaking-touch.

- Jag trodde det var stor-A du tyckte extra mycket om, Frida?
- Ja. Och M. Och J. De kan bli pappor.
- Fast J kan inte bli pappa Frida, hon är ju en tjej.
- Ja, hon kan bli mamma. Och då kan stor-A bli pappa när hon blir mamma.
- Ja du Frida, så kanske det blir.
- Ja, man får se, men man vet inte.
(Ett klassiskt Frida-uttryck!)
- Nä, sånt där vet man inte hur det blir förrän man blir vuxen.
- Men mamma, i alla fall kan M bli pappa åt mina barn och bebisar och ta hand om dem. Sen kryper alla barnen ihop i en mysig ring såhär, och sjunger med varandra.


Ja jösses. Vilka funderingar. Vad tänkte ni på, på väg till jobbet? Lite mer vardagliga saker?

/Jenny

Kommentarer

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0