Hurtbullarna

Vi startade lördagen med Friskis och Svettis, jag och Frida. Först familjegympa-premiär för terminen, skandaaaaal att vi inte kommit iväg förrän nu. Frida tycker att det är så kul! Hon har hela tiden velat ha sina röda shorts och varit extremt nöjd med det. Men idag tittade hon längtansfullt på några andra småtjejer med lite mer... prinsessiga outfits, och sa längtansfullt:

- Mamma, en sån dääär gympakjol vill jag också ha. Och gympa i!

Jag förstår henne, jag hade dött för att få ha en sådan där vippig liten rosa sak när jag var liten! Vi får väl se vad vi kan enas om.


Precis alldeles i början var Frida lite avvaktande. Trött kanske.

 


Hon ville sitta näääära mig. Gosigt men svårgympat!

 


Sedan lekte hon igång med frisbee...

 


...och hoppreps-skuttning!

 


Här är det balansträning under själva gympan.


Pappan golftränade idag, så Frida fick hänga med mig på vuxengympa efteråt. Jag körde ett roligt energiskt medelpass, medan Frida satt i ett hörn bredvid mig och pysslade. Om det inte funkat hade vi knatat hem, men det gick toppebra. Frida lekte med några småfigurer, läste pixiböcker, mumsade frukt och flingor och mådde gott. Ibland skuttade hon upp och gympade några steg i sin vrå också. Supernöjd - och SUPERDUKTIG! Jag är mycket imponerad - och det var även flera andra i salen också.


Världens duktigaste Frida, lite suddig i sin väntar-hörna!


Det var en väldigt skön start på lördagen. I like!

/Jenny

Kommentarer

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0