Kökstjänst

På eftermiddagen har vi bakat tigerkaka. "Hela famiiiiljen kan hjälpa till!" deklarerade Frida glatt och studsade in i köket, så vips blev det ett trepersonersprojekt! Frida är faktiskt jätteduktig på att hjälpa till. Noga med att inte spilla och kladda, och lyssnar efter instruktioner. Dessutom full av positiv energi och glada tillrop! Hon har under hela bakningen sagt små söta, charmerande saker.

- Åh, det här kommer att bli VÄLDIGT gott! (innan vi ens börjat)
- Jaaaag kan klutta i det där smöret i bunken!
- Men.. vad har jag FÖR mig?!
(råkar söla lite)
- Oj, det blev mest KLADD tror jag!
(rivet apelsinskal)
- Uuäää, det ser ut som BAJS!
(kakaodelen av smeten)
- Mamma, är du glad? Det är jag!


Den lilla söta tuffa bagaren - redo!

 


Förberedelser - formen ska bröas och mjöl och bakpulver blandas.

 


Både ljus och mörk deg ska blandas. Mycket att stå i!

 


"Mmm, kakan luktar i alla fall gott, mamma!"


Vi har haft en skön slösöndag - särskilt jag som kom undan simningstrippen idag och bara har hasat runt här hemma i mysbrallor hela dagen. Ute är det snöyra och skrutt. Grannen under har poppat musik stenhögt i flera timmar även idag och det luktar rök upp till oss igen... Men de öppnar inte när man ringer på (för att fråga hur och var de röker - kanske måste hyresbolaget se över sin ventilation?).

Ikväll blir det nog filmen New Moon tror jag. Eller Seven Pounds. Båda följde med ned i hyrkassen igår, nämligen! Hemmakväll har ett bra pris om man hyr tre filmer, plus att man då får behålla dem i en hel vecka. Jag är tacksam för det, eftersom jag skulle se ännu färre filmer om detta erbjudande inte fanns och fick mig att okynneshyra ett par extrarullar varje gång!

/Jenny

/Jenny

Kommentarer
Postat av: Marielle

Vad mysigt det är när de små vill vara med och fixa med grejer! Städa, baka, laga mat eller bädda... Ibland stressar det mig och jag blir lite frustrerad "varför kan inte JAG få göra nåt ifred?" men E är duktig hon också på att hjälpa till och gör oftast sitt bästa! Det har vi tydligen talat om för henne emellanåt förstår vi på uttalanden som "vad skulle ni göra utan mig, mamma?" Hennes favorit är dock att vi gör allting TILLSAMMANS, allihop - alltid! =) Gärna läggningen också ibland...

2010-03-21 @ 22:53:10

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0