Lilla kaminen

Tja, inte vet jag om det går åt rätt håll eller inte det här.  Med Fridas krasslighet, alltså.

Under eftermiddagen ökade febern och hon var lite mera loj och vilade en hel del. Vid nattning hade hon 39 grader, men ville inte ha alvedon. Det är väl okej, så länge hon kan sova (vilket återstår att se). Halsen ser sämre ut tycker jag vid "inre inspektion". Men hon har ändå ätit bättre, konstigt nog. Både lunch och middag gick i, Frida valde pasta med räkor och sedan pannkaka (Inte köttbullar mamma, de är lite tröga, de tar vi inte. Jaaa, räkor är så slinkiga och goda, DET vill jag ha!). Så länge jag matade, vill säga... Själv satt hon mest och frös och var trött under tiden. Lilla knytt!

Fast visst har hon orkat lite - vi spelade julklappsspelet "Voff, sa grisen" som varit oprovat tills nu. Man följer djur och figurer på TV:n (från en DVD) och samlar brickor på varsin spelplan beroende på om de gör rätt ljud eller inte. Roligt och lagom svårt, men ett lejonet och ugglan tyckte Frida var lite läskiga!


Aha, nu kommer fåret! Ska det bli en bricka?

 


Japp, en bricka till - Frida leder!
(Och fredagsmys-ostbågarna är på plats...)


Nu hoppas vi på att tillfriskningskurvan svänger rätt inatt.
Trevlig helg, alla!

/Jenny

Kommentarer
Postat av: Marielle

Det är så jobbigt att se de små vara sjuka, speciellt när det svänger. Men aptit är bra! Här hemma måste vi alltid ha äpplejuice och ahlgrens bilar redo när sjukdomar sätter in - funkar inte det funkar inget... Jag har haft halsfluss (därmed inte sagt att Frida har det) flera gånger och typiskt nog är det ofta lättare att äta än att dricka!? Ostbågar som "river" lite kan vara lättare att få ner än vätska - lite dumt eftersom man behöver dricka så mycket när man har feber :(



Krya på dig, Frida!

2010-03-12 @ 23:50:49
Postat av: Marielle

Spelet verkade väldigt kul! E gillar In i stallet och Bamses Fyra i rad - rejäla träspel från Kärnan som hon fick i julklapp. Detta ska jag kolla in, tack för tipset!!!

2010-03-12 @ 23:56:51
Postat av: Ellen

LIlla hjärtat. Det är märkligt att barn ändå klarar av så mycket. Min son fick kräksjukan en dag efter mig (jag i tisdags, han i onsdags). Vid 7-tiden kräktes han, fick sjukt hög feber, hade ont i magen och vid 14-tiden var han typ bra. Inte jag. Jag är fortfarande urkass. Kräkas. BLÄ, TVI och gamla hundben.

2010-03-13 @ 08:45:41
URL: http://frasigtvarordet.blogspot.com

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0