Middagslur

Jag och Frida lade oss för att vila lite, inkurade under en filt i soffan. I ett helt ljust vardagsrum. Efter att Frida sagt upprepade gånger - Mamma! Vakna! Det är daaaag! - så slumrade hon till. Välbehövligt idag, tror jag. Men det känns oant, att Frida sover på dagen har typ inte hänt sedan i somras (mer än ytterst enstaka gånger).

Hon äter taskigt, men verkar annars ganska pigg. Pigg nog att tjata om fredagsmys-ostkrokar redan till frukost, i alla fall! (Nej, hon fick inga sådana till frukost. Nån måtta får det vara.) Febern ligger ganska stadigt på 38 grader. Halsen gör ont, men hon klagar inte. Jag har lyst och kikat, den är röd och känns svullen på ena sidan utanpå. Hon har lekt hela morgonen, mest på egen hand. Jättebra, och inget tjat om TV!


Pudelstassen åkte på! Voff voff.

 


Sedan hade vi dragkamp. Frida ville att jag skulle "håva in henne".

 


Vips så blev hon prinsessa!

 


Sedan tyckte hon att JAG skulle ha slöjan en stund. Piffigt.

 


Därefter vidtog en ritstund i nytt block, med tre-spåriga pennor.
(Här kan ni även beundra den kroniska tvätthögen på lilla fåtöljen...)

 


Efter allt det där, tog orken ganska slut. Viiiiila.


Nu ska jag också blunda en liiiiten stund. Vilken utsökt LYX! Sen är det hög tid för lunch.

/Jenny

Kommentarer

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0