Nya vanor

Det här med blöjlösa nätter är tydligen en ny vana vi ska köra med. Frida är helt inne på det, så det är bara att testa och se hur det går. Det har ju hänt förr att hon styrt upp sådant där själv, när hon ska sluta eller börja med saker. Det brukar funka bra för det mesta, faktiskt. Men visst, jag säkrar nog upp lite med en pottkissning innan jag lägger mig...

Fast för att hon ska kunna SOVA utan blöja, måste hon ju SOMNA nån gång. Det är bara att konstatera att det här barnet ska INTE sova på dagen. Kvällsläggningen blir inte riktigt densamma, om man säger så...

Först körde vi det "vanliga paketet". Bok och sånger, typ.
Hur piggelin unge som helst.

Då ville hon ligga kvar i sängen, medan jag gick ut ur rummet.
(En välkommen variant som GÄRNA får bli en ny vana!)
Fortfarande klarvaken unge.

Nu ligger hon bredvid mig i soffan, omgiven av gosedjur.
Börjar i alla fall att försöka blunda, men det verkar inte så lätt.
Jag bara väntar på orden "Mamma, jag är hungrig...".

Det kan bli en lång kväll det här.
Och en trött tjorvskrutt att få upp och iväg imorgon bitti!

Nu ska jag göra en ny aktiv insats. Vad gör ni andra ikväll tro?

/Jenny

Kommentarer

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0