Omväxlande

Jag hann aldrig med att skriva om vädret igår, trots mina många inlägg.

Det var VÅR igår, ska ni veta! Sol, 11 grader varmt och heeelt ljuvligt ute. Snön smälte med raketfart, alla stoooora drivor som legat så länge är nu betydligt beskedligare i storlek. Plötsligt kändes det som om det faktiskt finns hopp om att slippa undan vinterkläderna även i år. Frida och jag gick till affären utan vantar och i bara mysbrallor och jacka klockan sex på kvällen, då var det fortfarande 7,5 grader varmt. Härligt härligt!

Idag vaknade Gävle till minus 1,5 grader och snöyra. Vitt, vitt, vitt. Inga nya snöhögar ännu, men ändå lite mer tillbaka till den här känslan:


Högskolebiblioteket i vinterskrud (tagen 5/3)


Hm. Nu ska vi snart åka på simning. Jag hade visualiserat typ promenad med vårkänsla och kanske glassfika efteråt. Nu blir det nog till att sopa bilen istället, haha!

/Jenny

Kommentarer

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0