Så går Stawosch-leken till

Jag sitter vid datorn och Frida leker intill på golvet med en massa småsaker. Hon stoppar en liten plastfigur under min stol och säger:

- Stawosch kan vara här under mamma, den får inte barn se.
- Vad säger du Frida, Star Wars? Vem brukar prata om det?
- Det gör E, och stor-A. Det heter Staaaaaawosch. Det får inte småbarn se.
- Varför inte?
- För... för att de stänger in alla i fängelse. Så HÄR stort fängelse!
- Berätta mer, Frida. Är Star Wars roligt eller läskigt?
- Läskigt.
- Brukar de leka det på dagis?
- Ja. Då blir jag tvungen att leka också, mamma.
- Haha, jaha. Vad leker man då?
- Då måste man stå upp, och se ARG ut. Så här.



Man spänner musklerna och gör en arg min = STAWOSCH minsann!


Frida fortsätter beskrivningen, och berättar levande med heeeela kroppen hur leken går till:

- Sen stänger man in alla i fängelse. Bam! Och så sen flyger man på en flygmatta, då kan man också se arg ut. Så här!


Sen är leken tydligen klar. Eller så börjar man om igen, jag vet inte. Behöver jag berätta att E och stor-A (som hon påstår introducerat denna lek) är grabbar? Och att den ene har tre storebröder? Jag tycker i alla fall att leken verkar lite... stel. Inte så festlig liksom. Men att höra och se henne berätta om den, DET var riktigt festligt däremot!

/Jenny

Kommentarer
Postat av: Tobbe

Haha, stawosch,,,måste lära M&M att leka Stawosh:)

2010-03-08 @ 21:07:37

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0