Solsidan lyser upp

Gillar Solsidan på TV4 kl 21.30 på fredagar. Sjukt kul mellan varven! Hög igenkänningsfaktor till och från. Idag bl.a. Freddes snygghetsteori om hur ens utseendepoäng utvecklas genom åren (ca 7.55 min in i programmet), med start i skolåldern - de snyggaste dalar och de halvfula stiger och nånstans på mitten möts man.

Och visst är det intressant - vi har alla rätt bra koll på var vi "låg till" i skolan, statusmässigt. Eller hur? Fast allas kurvor är ju inte sådär stadiga i utvecklnigen, särskilt inte hos oss viktvacklare. Mina snyggaste år (hittills?!) var 1996-1998 och typ 2003-2005. Och så kring årsskiftet 2006-2007, då jag var gravid och åtminstone KÄNDE mig snyggast i världen, haha. Har aldrig haft så lite komplex som då.

Dagens Solsidan-Fredde-citat:
"Vi har det bra. Vi lever bra, äter bra, bor bra, är friska (...) och så länge avföringen är jämn så finns ingen anledning att klaga!"

Haha, så sant som det är sagt, vare sig man är barn eller gammal och allt däremellan!
Solsidan förresten - det hette min gamla förskola. Nostalgi!

/Jenny

Kommentarer

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0