Uppdrag slutfört

För er som mot förmodan undrar hur det gick, kan jag rapportera att vi fick en torr natt. Jag tog upp Frida på pottan en gång till innan jag somnade vid 2-tiden, hon är så duktig och kissar i sömnen i stort sett. Inga olyckor sedan, hurra! Bra jobbat, lillgrynet.

Frida vaknade vid 06.35 och ville komma upp i våran säng. Gäääääsp. Det var väl onödigt tidigt på en söndag? Hon somnade inte om mer, men låg och lekte med mysdjuren där i typ 45 minuter medan vi låg halvdöda i koma intill och försökte vakna. Vi lade oss jättesent igår, det gick helt enkelt inte att koppla av med det galna partyt som pågick under oss! Vid halvtvå-tiden tystnade äntligen det hela - men vid 2 när jag borstade tänderna drog musiken igång igen... Fast tystare denna gång, och utan stök på gatan och i trappan.

Nu ska jag lägga mig och blunda i nån timme, tills pappan och Frida kommer hem från simningen. Idag deklarerade hon att hon skulle DYKA, om hon fick ha simglasögon och hålla för näsan. Heja, hoppas hon vågar! Det vore ett härligt framsteg för fröken "neje, jag vill baaaara bubbla med munnen mamma!".

/Jenny

Komplettering lite senare:
Pappan kom hem med en simmartjej som klamrat sig, varit orolig och sagt att hon ändrat sig och inte alls tänkte doppa huvudet. På hemvägen hade hon slocknat i bilen, har sovit en timme och sitter nu och mumsar våfflor!

Kommentarer

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0