Bollywoodgung och konferenstugg

Jag påbörjade det här blogginlägget igår, men så hängde sig datorn och jag iddes inte börja om... Vi kom hem ganska sent från vår Stockholmtripp, sedan ägnade jag mig åt att plocka undan lite och packa upp dagens ombytes-pryttel-väska (och lite gammal packning som hamnat i träda i hallen som vanligt...).

Avslutade innan nattning med att packa ned en del jox också. I morse åkte jag nämligen tillbaka till huvudstaden för jobbresa måndag och tisdag, på en nätverksträff kring digitala medier. Vi har suttit hela dagen och snicksnackat i ett trevligt konferensrum på tionde våningen i fina, fina hotellet Nordic Light alldeles nära järnvägen. Förutom själva nätverkandet var det gooood lunch, utsikt över takåsarna, mysig lobby med häftig inredning och fikapaus med kakbuffé minsann! Bor gör vi på Nordic Sea, systerhotellet tvärs över vägen - också jättefint, men inte fullt lika snajdigt som Light.

Konferensutsikt av det häftigare slaget!

Ljuvligt bord i anslutning till lunchmatsalen på Nordic Light.

Supercoola lampor, typ 1-1,5 meter breda och med en skogsbild på insidan av skärmen.

Det stooooora akvariet i lobbyn på Nordic Sea (typ 10 meter eller så).


Tyvärr lämnade jag en halvskruttig liten donna hemma i pappans och farmorns vård... Tänk att Frida lyckas bli krasslig just när jag ska åka iväg! Hon började snörvla igår morse och fortsatte nysa, hosta och bli alltmer hes under dagen. TYPISKT nog hade jag för ovanlighets skulle glömt hennes astmamedicin hemma, typ den ENDA gången vi verkligen velat ha den med. I bilen hem sov hon, men fick emellanåt nåt som liknade krupphosta och lät riktigt obehaglig... Jag upptäckte att om jag höll igen hennes mun så att hon tvingades andas genom näsan, lugnade det hårda skrällande kraxandet sig - så jag satt med pekfingret under hennes haka i typ 15 mil... Men hon fick sedan medicin hemma, har sovit gott inatt och verkade hyfsad imorse. Ingen feber = åtminstone ett försök på dagis. Måste snart ringa och kolla hur det gått idag! Längtar.

Gårdagens endags-resa till Stockholm gick alltså i dansens tecken, som jag skrev igår. Fridas båda fastrar och kusin A dansade Bollywood-uppvisning. Det ser SÅÅÅÅ himla roligt ut, det går inte att sitta stilla som publik ens! Och så är det färgglatt och tjusigt värre. Maffigt!


Fart och fläkt! Här dansar instruktören Neda
(som instruerade Claudia Galli vid hennes Bollywood-nummer i Let´s Dance)

Här kan man skymta Fridas faster A och kusin A, om man vet hur de ser ut...

...och här imponerar faster E som en av de vackra dansöserna!

Våra tre vackra Bollywood-brudar poserar - de var HUR duktiga som helst!


Frida blev såklart inspirerad, och skakade rumpa en del redan på plats. Hon applåderade, beundrade vackra kjolar och glitter och ar så nöjd så. På slutet kunde hon inte hålla sig utan tassade ned och satte sig bredvid kusin A. När dansarna sedan gick fram alltihopa i slutklämmen för att samla ihop sig inför fotografering, tassade Frida fram och tillbaka till A mitt i alltihopa - gulligt. När vi kom hem till faster E, fick hon prova lite attiraljer och virvlade runt i vardagsrummet en stund!



Nej, nog skrivet. Det är väl knappt nån som orkat läsa ända hit, haha! Nu ska nätverksgänget gå och käka lite, sedan blir det en drink i isbaren minsann! Ska väl se om jag kan få till lite bilder därifrån också sen...

/Jenny


Kommentarer
Postat av: Annika

Hej Jenny,



Vad roligt att se de fina bilderna från elevshowen! Det var väldigt gulligt av er att komma hela vägen från Gävle. Alicia har ritat och ritat i sina Top model böcker. Frida förgyllde tillställningen!

Kram

2010-05-10 @ 21:51:54
Postat av: Jenny E

Annika: Kul att du gillade bilderna - och att alicia gillade födelsedagspresenten! Skönt att du ser det som att Frida förgyllde det hela - kanske nån kände att hon störde lite där på slutet, men jag hoppas inte det var så farligt!

2010-05-10 @ 22:19:09
URL: http://busblomma.blogg.se/

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0